Thursday, September 22, 2011

Hati...

     Kadang-kadang hati tertanya-tanya kenapalah orang yang aku minat,suka and sayang tak sukakan aku...kenapa orang yang aku tak suka terhegeh2 plak nak dekat aku...kadang2 aku terfikir untuk mengecewakan orang yang menyanyangi aku sebab aku rase aku tak boleh hidup bahagia dengan dia walaupun aku tahu dia akan bahagia bersama aku..tapi aku tak sanggup buat macam tu...orang cakap baik kita belajar menyanyangi orang yang sayang dan cintakan kita daripada kita menyanyangi dan mengejar orang yang tak sayangkan dan lansung tak nampak kehadiran kita dalam hidup mereka...
     Kadang-kadang apa yang kita mahukan tidak baik untuk diri kita..aku harap apa yang aku pilih sekarang ni akan memberikan kebaikkan dan kebahagian untuk aku...Bukan mudah untuk mencari seseorang insan yang boleh menerima kekurangan,keburukan dan sudi memaafkan aku diatas beribu-ribu kali kesilapan yang telah aku lakukan...tapi bukan mudah untuk aku menolok semua dugaan yang datang dalam hidup aku...kadag2 ia sangat2 menguji aku dan sehinggakan aku tersesat dan terpedaya..apa yang aku harapkan ialah kemaafan itu sentiasa ada untuk aku apabila kau tersasar daripada jalan yang sebenar...
    

No comments: